hai strangers! great. terima kasih sudi lepak membaca. mari kita say hi to each other. pop up my cbox ^^

22 February 2013

chef eza? yek



hi hi hi. so apa khabar semua? hope anda semua sihat sejahtera hendak nya lah ye. well, harini bersamaan 22 Feb 2013, aku cik eza anak pakcik osman, tried to cooked spicy braised chicken! tahu? well it is a korean food. dalam bahasa korea ia dikenali sebagai dakbokkeumtang. ha try lah sebut you all. agak tergoda lah tengok masakan nya, tapi sebagai orang melayu, kena lah masak cara halal. ye dak? gila kau kalau tak halal. tapi ini aku buat test dulu. aku kena rasa dulu. baru lah boleh serve dekat orang lain. so ini lah rupa dakbokkeumtang tu.


amacam? nampak biasa je kan? kan? kann? tapi korean food kan, aku nak lah jugak belajar, masak menu baru. takde lah asyik gulai kari masak lemak jee. ha so, hasil try-an aku maka terhasil dakbokkeumtang mengikut citarasa aku. eh takde lah citarasa aku pun, kalau citarasa aku mana nak rasa korea nye ye dak. so, recipe spicy braised chicken ni aku ambik kat tenet lah apa lagi. kan. kepada sesapa diluar sana yang suka try try benda baru ni, hah boleh lah try masak dakbokkeumtang ni. aku suggest kan kat korang. sedap you all. simple sangat! tak guna minyak pun. yang nak diet tu, u should try this! worth it. kos untuk memasak pun tak mahal sangat. memang tak mahal pun. tak mahal tak mahal tak mahal.

so lepas ni aku dah boleh serve untuk bebudak rumah ni lah. hehe. aku dah try mintak pandangan judges, so diorang cakap dah boleh serve. siap suruh bukak catering lah, restoran lah. apa kata kau kalau aku nak serve masakan aku untuk orang tersayang je? hahaha. dah dah jangan nak mengarut. awak bukan pandai masak sangat pun cik eza. okay stop.

apa apa pun, korang try lah ya. aku dah try, and sangat sedap. kalau tak berminat pun its okay, hak masing masing kan. okay jumpa di entry yang akan datang ^^ babai

terima kaseh sudi lepaking membaca ^___^

No comments: